Regulamin zwrotów i reklamacji towarów zakupionych w sklepie Biedronka
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 8 marca 2021r. i zastępuje regulamin zwrotu towarów pełnowartościowych oraz reklamacji towarów niepełnowartościowych zakupionych w sklepach Biedronka z dnia 1 kwietnia 2019r.
I. ZWROT TOWARÓW PEŁNOWARTOŚCIOWYCH (TOWAR BEZ WAD)
- Zwrot towarów pełnowartościowych i związana z tym wypłata gotówki może być dokonywana wyłącznie na podstawie oryginału dowodu zakupu w terminie 14 dni od daty zakupu.
- Klienci mogą dokonać zwrotu towarów pełnowartościowych zakupionych w sklepach Biedronka na terenie całego kraju w wybranym przez siebie sklepie, za wyjątkiem sklepów franczyzowych, a towar zakupiony w sklepach franczyzowych może zostać zwrócony wyłącznie w sklepie, w którym dokonano zakupu. Aktualna lista sklepów franczyzowych dostępna jest na stronie www.biedronka.pl/sklepy, a informacja o zakupie dokonanym w sklepie franczyzowym znajduje się na dowodzie zakupu.
Klienci mogą dokonać zwrotu pełnowartościowych towarów zakupionych w sklepach Biedronka za wyjątkiem następujących artykułów:
a. Wszystkie spożywcze (w tym dziecięce i suplementy diety)
b. Kwiaty (doniczkowe, cięte, krzewy i drzewka)
c. Alkohol i papierosy
d. Środki higieny osobistej (papier toaletowy, podpaski, pieluchy itp.)
e. Tablety, telefony komórkowe, komputery, pendrive, karty pamięci, kamery, aparaty, nawigacje GPS, konsole do gier, urządzenia z możliwością zapisu danych
f. Kosmetyki, chemia gospodarcza
g. Książki oraz czasopisma
h. Doładowania telefonów komórkowych
i. Gry komputerowe, oprogramowanie komputerowe i płyty
j. Bielizna, skarpetki, rajstopy, stroje kąpielowe, piżamy
k. Środki farmaceutyczne
- Zwrotu towaru pełnowartościowego dokonać można po spełnieniu łącznie wszystkich poniższych warunków, z uwzględnieniem punktu 2 (a k):
a. Klient posiada oryginał dowodu zakupu,
b. Zwracany towar jest w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym,
c. Zwracany towar nie posiada śladów użytkowania,
d. Zwracany towar jest kompletny,
e. Zwracany towar posiada oryginalne metki (dotyczy towarów tekstylnych).
- Wyjątkiem od powyższych reguł jest sytuacja dotycząca sprzedaży na kasach z obsługą, w której Klient chce zrezygnować z zakupu pełnowartościowych towarów zaraz po dokonaniu płatności. Taka możliwość istnieje w sytuacji wyłącznie, gdy Klient nie odszedł od kasy. W takiej sytuacji można dokonać zwrotu towarów pełnowartościowych – zwrot może dotyczyć każdego zakupionego produktu za wyjątkiem wszystkich produktów z kategorii:
a. mroźni i chłodni wraz z RTE (produkty gotowe do spożycia)
b. mięsa i ryb
c. owoców i warzyw
d. pieczywa
e. artykułów spożywczych dla dzieci
f. środków farmaceutycznych
- Za zwrócony towar Klient otrzymuje jego równowartość, tożsamą z kwotą na przedłożonym oryginale dowodu zakupu.
- Jeżeli Klient zgłasza chęć wymiany towaru pełnowartościowego, a produkt spełnia powyższe warunki i jest dostępny w sklepie, można dokonać wymiany produktu na inny o tym samym indeksie (wymianie nie podlegają towary wskazane w punkcie 2 a k). W przypadku, gdy wymieniany towar posiada inny numer indeksu niż produkt zwracany należy dokonać zwrotu towaru i zakupić nowy.
- Istnieje możliwość zwrotu gotówki za niezużyte doładowanie prepaid tylko w przypadku, gdy: – pracownik błędnie nabije wartość lub sieć doładowania, – kod doładowań jest nieczytelny, zamazany lub nastąpi uszkodzenie doładowania przez pracownika.
- Sklep Biedronka zastrzega sobie prawo do nieprzyjmowania zwrotów towarów, które nie spełniają wyżej wymienionych zasad.
- Uczestnictwo w niektórych akcjach marketingowych (w tym również wyprzedażach) organizowanych w sieci sklepów Biedronka może skutkować brakiem możliwości zwrotu towaru pełnowartościowego. Szczegóły dotyczące zwrotu towaru znajdują się w regulaminach akcji marketingowych (dostępnych na stronie internetowej www.biedronka.pl lub w sklepie Biedronka) lub na innych materiałach marketingowych.
II. REKLAMACJE TOWARÓW NIEPEŁNOWARTOŚCIOWYCH/WADLIWYCH
- Klienci mogą dokonać reklamacji towarów niepełnowartościowych (wadliwych) zakupionych w sklepach Biedronka na terenie całego kraju w wybranym przez siebie sklepie, za wyjątkiem sklepów franczyzowych. Towar zakupiony w sklepach franczyzowych może zostać reklamowany wyłącznie w sklepie, w którym dokonano zakupu. Aktualna lista sklepów franczyzowych dostępna na stronie www.biedronka.pl/sklepy, a informacja o zakupie dokonanym w sklepie franczyzowym znajduje się na dowodzie zakupu.
- Reklamacja powinna zostać przyjęta i spisana w formie formularza zgłoszenia reklamacji w sklepie lub przekazana przez Klienta na własnym arkuszu papieru (przekazana osobiście lub listownie na adres sklepu). Reklamacje mogą być zgłaszane bezpośrednio w sklepie Biedronka, a także poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta Biedronki (w tej sytuacji Klient może zostać poproszony przez Biuro Obsługi Klienta Biedronki o dostarczenie produktu do sklepu Biedronka) poprzez:
• kontakt telefoniczny
800 080 010* (z telefonu stacjonarnego)
(22) 205 33 00** (z telefonu komórkowego lub z zagranicy)
• adres e-mail
bok@biedronka.pl
• formularz kontaktowy
https://www.biedronka.pl/pl/kontakt
• zgłoszenie wysłane przez Aplikację Mobilną Biedronki
* połączenie bezpłatne, ** opłata za połączenie według taryf/cenników operatorów
- W celu ułatwienia i przyspieszenia procesu rozpatrywania reklamacji zaleca się dostarczenie przez Klienta wadliwego produktu do sprzedawcy oraz przedłożenie dokumentu potwierdzającego dokonanie zakupu – w szczególności paragonu (oryginału lub kopii), faktury VAT, potwierdzenia zawarcia transakcji, lub historii transakcji zapisanej w Aplikacji Mobilnej Biedronki.
- Klient może samodzielnie sprawdzić status złożonej reklamacji poprzez wejście na stronę internetową www.biedronka.pl/pl/status-reklamacji lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta Biedronki.
- Klient ma prawo złożyć reklamację na artykuły zakupione w sieci sklepów Biedronka na podstawie rękojmi (na wszystkie artykuły), lub na podstawie gwarancji (gdy artykuł posiada dokument gwarancyjny).
- Przy składaniu reklamacji Klient powinien wskazać: podstawę reklamacji (rękojmia/gwarancja), imię i nazwisko, dane kontaktowe, datę zakupu, cenę zakupu, nazwę produktu, opis wady, datę/czas ujawnienia wady, swoje żądanie. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady produktów zgodnie z regulacjami wskazanymi w Kodeksie cywilnym, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
- W przypadku reklamowania towaru niepełnowartościowego/wadliwego na podstawie rękojmi możliwe jest zgłoszenie przez Klienta żądania:
- naprawy
- wymiany
- zwrotu gotówki
- obniżenia ceny
- Klient ma prawo złożyć reklamację na podstawie rękojmi, jeżeli:
- wada fizyczna produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania produktu Klientowi,
- roszczenie o usunięcie wady lub wymianę produktu na nowy przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady.
- Składając reklamację Klient powinien przedłożyć dowód zakupu reklamowanego produktu np. paragon (oryginał lub kopia), faktura VAT, potwierdzenie zawarcia transakcji, oświadczenie Klienta.
- Reklamacje na podstawie gwarancji mogą być składane u gwaranta lub w sklepie, w terminie wskazanym w dokumencie gwarancyjnym.
- W przypadku reklamowania towaru wadliwego na podstawie gwarancji to gwarant decyduje o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- Klient ma prawo złożyć reklamację na podstawie gwarancji w terminie wskazanym w dokumencie gwarancyjnym (termin gwarancji określa gwarant). Karta gwarancyjna może być integralną częścią instrukcji obsługi lub oddzielnym dokumentem.
- Składając reklamację na podstawie dokumentu gwarancyjnego, Klient powinien dopełnić warunków w nim wymienionych.
- Załączony do zakupionego produktu dokument gwarancyjny Klient może podbić w dogodnym dla niego terminie (jeżeli jest to konieczne), nie później jednak niż podczas reklamowania danego produktu.
- Jeronimo Martins Polska S.A. wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów z konsumentami w zakresie reklamacji towarów niepełnowartościowych w trybie przewidzianym w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r., poz. 1823). W razie zaistnienia sporu wynikającego z niniejszej reklamacji lub pozostającego w związku z nią, konsument może skierować wniosek o wszczęcie postępowania do Inspekcji Handlowej (http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html), bądź wytoczyć powództwo przed właściwy sąd powszechny.